چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

 چگونه ويزاي کانادا بگيريم در واقع پرسشي است که مي توان آن را به اين صورت مطرح کرد که مدارک لازم براي ويزاي کانادا چيست و از چه راهي و چگونه براي ويزاي کانادا اقدام کنيم؟

 
ثبت نام براي ويزاي کانادا اولين قدمي است که متقاضي بايستي آن را از طريق وب سايت سفارت کانادا يا مراجه حضوري به سفارت کانادا انجام دهد. به دليل تعطيلي سفارت کانادا در ايران تقريبا همه ايرانيان از طريق وب سايت رسمي سفارت کانادا اقدام به اخذ ويزاي کانادا مي نمايند. ثبت نام به معني ايجاد يک حساب کاربري در سايت سفارت کانادا بوده، و درخواست ويزاي کانادا و پيگيري جواب ويزاي کانادا از طريق اين پرتال حاصل مي شود.
 
اگرچه متقاضي مايل به درخواست ويزا کانادا به صورت حضوري باشد، ايشان بايستي به وک دفتر vfs مراجعه کند، و در آنجا فرم ويزا کانادا را تکميل کند، مدارک ترجمه شده ويزاي کانادا را تحويل دهد و در نهايت اقدام به انگشت نگاري نمايد. بر خلاف نوع درخواست آنلاين ويزاي کانادا که پيگيري ويزاي کانادا از طريق کد رهگيري در پرتال سفارت کانادا انجام مي شود، در نوع درخواست حضوري ويزاي کانادا پيگيري ويزا کانادا تنها از طريق ايميل امکان پذير است.
 
مراحل دريافت ويزاي کانادا به چه صورت است؟
مراحل دريافت ويزاي کانادا به صورت آنلاين از ايجاد يک حساب کاربري در سايت سفارت کانادا يا به صورت مراجعه حضوري به سفارت آغاز مي شود. پر کردن فرم ويزاي کانادا دومين قدمي است که پس از ثبت نام از طريق وب سايت يا مراجعه حضوري به سفارت کانادا بايد انجام شود. نحوه پر کردن فرم ويزاي کانادا و اسکن آن طبق استانداردهاي سفارت کانادا بايد به صورتي باشد که درصد ريجکت شدن ويزاي کانادا را کاهش دهد. کوچک ترين تناقض بين اطلاعات فرم ويزا کانادا و مدارک متقاضي منجر به ريجکت شدن ويزاي کانادا توسط افسر سفارت کانادا مي شود. کارشناسان ما با بررسي مدارک متقاضي، ارائه دستورالعمل نحوه تهيه مدارک و تکميل فرم ويزا کانادا جهت اخذ ويزاي کانادا اقدام مي نمايند.
 
هزينه ويزاي کانادا در قدم سوم قرار دارد، و هزينه هاي مربوطه بايستي به صورت آنلاين در پرتال سفارت کانادا يا مراجعه به سفارت کانادا پرداخت شود. پس از گذراندن اين مراحل، نامه تاييديه درخواست که حاوي شماره پيگيري است و نامه انگشت نگاري براي متقاضي ويزاي کانادا ارسال مي شود. مراحل ويزاي کانادا را مي توان توسط اين کد رهگيري در وب سايت سفارت کانادا قدم به قدم رصد کرد.
 
 
پيکاپ ويزا ( تحويل پاسپورت از سفارت کانادا ) در آخرين مرحله قرار دارد، و متقاضي مي تواند از دو طريق مراجعه حضوري به سفارت کانادا يا از طريق خدمات پيکاپ ويزا توسط آژانس هواپيمايي ، پاسپورت خود را به همراه ويزاي کانادا از سفارت کانادا پيکاپ کند، که اين روش مقرون به صرفه است.
 
 
شرايط اخذ ويزاي کانادا چيست؟
شرايط اخذ ويزاي کانادا در واقع به معني شرايط شخص ( سن و تأهل )، سابقه سفر ( سفر به کشورهاي غير شينگن و تعداد ويزاي شينگن ) و مدارک لازم جهت اخذ ويزاي کانادا است. در صورتي که شرايط شخص مناسب و مدارک کامل و بي نقص باشد، اخذ ويزاي کانادا تضميني مي شود. در ادامه، ليست مدارک لازم ويزاي کانادا را مطالعه نماييد.
 
مدارک لازم براي اخذ ويزاي کانادا
مدارک هويتي
اصل پاسپورت امضا شده جديد
پاسپورت هاي قديمي
يک قطعه عکس جديد 5/3 x 5/4 رنگي زمينه سفيد
ترجمه شناسنامه
کارت ملي
سند ازدواج (در صورت تأهل)
فرم اطلاعات فردي و فرم اطلاعات خانوادگي براي هر يک از متقاضيان به طور جداگانه تکميل و توسط مسافر امضا گردد
مدارک مالي
 
نامه تمکن مالي از بانک به زبان انگليسي و ذکر موجودي به دلار و ممهور به مهر امور بين الملل بانک
گردش 6 ماهه حساب به زبان انگليسي که نشان دهنده ميزان درآمد ماهيانه متقاضي باشد
چنانچه گواهي سپرده بلند مدت، گواهي خريد سهام يا اوراق بهادار، سند اتومبيل يا اجاره نامه ملکي (که اجاره داده ايد) موجود است نيز ارائه داده شود
توضيح: مدت اعتبار نامه تمکن مالي و گردش حساب، يک ماه مي باشد.