جاهاي ديدني اطراف تهران

زيباترين جاهاي ديدني اطراف تهران براي سفر يک روزه

اگر شما در تهران زندگي مي کنيد و وقت کافي براي رفتن مسافرت هاي طولاني را نداريد مي توانيد به بهترين و زيباترين جاهاي ديدني اطراف تهران برويد و از طبيعت آن ها لذت ببريد.
روستاي افجه

روستاي افجه يکي از بهترين نقاط اطراف پايتخت براي گشت و گذار يک روزه است . روستاي افجه داراي آب و هواي مطلوب و بسيار سر سبز است که داراي مزارع و باغ هاي بکر و سرسبزي است . دشت هويج اين روستا بسيار معروف است اما جالب اينجاست که اگر به دنبال هويج در اين دشت بگرديد اثري از آن نمي يابيد .
اين قضيه به گذشته هاي دور بر مي گردد. در فاصله يک و نيم کيلومتري شمال شرق افجه آبشار پسچويک ‏ با 15 متر ارتفاع وجود دارد و آبشار زيباي موآب از ديدني ترين نقاط اين روستا است . بين آبشار پسوچيک و دشت هويج باغ هاي گيلاس زيبايي وجود دارد که چشم هر بيننده اي را خيره مي کند.

روستاي زرين دشت
روستاي زرين دشت در 40 کيلومتري جنوب فيروزکوه و 120 کيلومتري تهران واقع شده و نمادي از زيبايي هاي خداوند است که بايد اين طبيعت زيبا را از نزديک ديد. اين روستا با زيبايي خاص خود نظر توريست ها را به خود جلب کرده است و هر ساله تعداد زيادي توريست به اين روستا رفته و از جاهاي ديدني آن بازديد مي کنند که يکي از زيبايي هاي اين روستا رودخانه حبله رود است که جاذبه خاصي دارد و ديگر جاذبه ها چشمه هاي آب معدني مانند خمده و دريابک است که اين آبها خواص درماني بسيار موثري نيز هم دارند.

هفت آبشار لفور
اين جاذبه و منطقه توريستي در استان مازندران و در مسير تهران به آمل و سپس به شيرگاه قرار دارد. جنگل هاي لفور، در روستاي تيرکن، ناحيه جنگلي بسيار زيبا بوده و آبشارهاي آن به يکي از مناطق خنک اطراف تهران و جاذبه هاي پرطرفدار تبديل شده است. در مسيري که اکثر تورهاي طبيعت گردي مي پيمايند، چندین آبشار شمرده مي شود که به آن ها هفت آبشار تيرکن نيز مي گويند. براي رسيدن به اين منطقه از تهران، حدود 3 ساعت رانندگي خواهيد داشت.

کويرنوردي در اطراف تهران
کوير مرکزي ايران با وسعت عجيبي که دارد تقريباً از قلب ايران تا جنوب تهران کشيده شده است و به همين خاطر يکي از مقاصدي است که هر تهراني مي‌تواند به راحتي براي طبيعت گردي انتخاب کند، کويرهاي جنوب شرقي تهران است. دروازه اين کويرها از شهر ورامين باز مي‌شود و به ترتيب با عبور از شهرهاي گرمسار و سمنان به راه خود ادامه مي‌دهد. براي تفريح در نزديکترين کوير چسبيده به تهران بايد از شهر ورامين گذر کنيم تا زيبايي‌هايي مانند کاروانسراي ديرگچين که به عنوان مادر کاروانسراهاي ايران و به جامانده از دوران ساساني است،کاروانسراي سنگي و ساساني قصر بهرام و همچنين کاروانسراي عين الرشيد را در پارک ملي ايران تماشا کنيم.

لفور؛ ييلاقي براي تمام فصول
لفور از دهستان هاي بي نظير و سرسبز شمال کشور است که در شهرستان سوادکوه شمالي در استان مازندران واقع شده. اگر از مسافرت هاي مرسوم و تکراري خسته شده ايد و قصد جنگل پيمايي و طبيعت گردي در منطقه اي بکر را داريد لفور از بهترين گزينه ها خواهد بود. پياده روي در ميان درختان راش و ازگيل و انجيلي، تنفس در هواي پاک جنگل و تماشاي آبشار هاي پلکاني احساس يگانگي با طبيعت را در وجود شما زنده خواهد کرد. اين منطقه به دليل وجود سد البرز و درياچه ايجاد شده توسط آن به منطقه سد البرز نيز مشهور است.

دشت هويج از مناظر زيبا و جاذبه‌هاي روستاي افجه در لواسان استان تهران است. در گذشته، اين منطقه محل کشت هويج بوده است، اما اگر اين روزها به طبيعت‌گردي در اين دشت برويد، اثري از مزارع هويج نمي‌بينيد.
اگر لواسان و روستاي افجه را براي گذران اوقات در تعطيلات آخر هفته انتخاب کرده‌ايد، پيشنهاد مي‌کنيم گشت‌و‌گذار در طبيعت منحصر‌به‌فرد دشت هويج را از دست ندهيد.

روستاي آينه ورزان
در 60 کيلومتري شرق تهران روستايي با قدمت 2000 سال قرار گرفته که دو بخش ده بالا و ده پايين دارد. اگر کمي کوهنوردي کنيد مي‌توانيد به ده بالا برويد و روزتان را کنار آبشار بگذرانيد. اگر هم حوصله کوهنوردي نداشته باشيد بساط پيک‌نيک را در همان ده پايين و دشت زيبايش پهن کنيد و از هواي خوب و طبيعت زيباي آينه‌ورزان لذت ببريد.