شرایط اخذ ویزای شینگن چیست؟

 شرايط اخذ ويزاي شينگن به عوامل مختلفي از جمله نوع مدارکي که متقاضي مي تواند ارائه دهد، شغل، سن، تأهل و سابقه سفر بستگي دارد. بنابراين شانس ويزاي شينگن براي هر شخص متفاوت است. عليرغم قوانين نسبتا يکسان ميان کشورهاي عضو شينگن، گاهي قوانين اخذ ويزاي شينگن از کشور تا کشور ديگر کمي متفاوت مي شود. ميزان سختگيري نيز بنا بر جريانات کشور ما و کنترل مهاجرت از فصلي تا فصل ديگر مدام در حال تغيير است. با توجه به فعاليت روزمره آژانس سبزينه در عرصه خدمات ويزا، کارشناسان اجرائي اين شرکت با آگاهي به روز نسبت به قوانين و سختگيري کشورهاي مختلف شينگن، مدارک متقاضي را بررسي و بهترين انتخاب و کشور را پيش روي وي مي گذارند. مدارک بايد بدون نقص و ايراد تهيه و به آژانس سبزينه تحويل داده شود تا شانس گرفتن ويزاي شينگن به صد برسد.

 
 
انواع ويزاي شينگن براي ايرانيان
انواع ويزاي شنگن براي ايرانيان مي تواند با توجه به هدف سفر متقاضي متفاوت باشد. به عبارتي هدف از سفر مي تواند تور گردشگري ، سفر کاري و تجاري ، و يا يک توقف و ترانزيت چند ساعته باشد که تعيين کننده نوع، اعتبار و مدت اقامت ويزاي شينگن خواهد بود. در ذيل به معرفي انواع ويزاي شنگن مي پردازيم:
 
ويزاي عادي شينگن (USV)
ويزاي عادي شينگن (USV) که مخفف Uniform Schengen Visa است همان ويزاي شينگن توريستي است که متقاضي مي تواند در بازه زماني 6 ماهه به مدت 90 روز در کشورهاي شينگن اقامت داشته باشد. اين ويزا خود به 3 نوع A ، B ، و C تقسيم مي شود که در ذيل به آن ها اشاره شده است:
 
ويزاي نوع A
ويزاي نوع A ويزاي ترانزيت يا ويزاي توقف در فرودگاه به منظور تعويض پرواز به کشوري خارج از حوزه شينگن است. در اين نوع ويزا فرد اجازه خروج از فرودگاه را ندارد.
 
ويزاي نوع B
ويزاي نوع B نيز ويزاي ترانزيت است، با اين تفاوت که مسافر اجازه خروج از فرودگاه را دارد. اين ويزاي شينگن بيشتر براي عبور و تردد مسافر با خودرو، قطار يا مخلوط آن با هواپيما استفاده مي شود، زيرا در اين نوع ويزاي شينگن مسافر اجازه عبور از کشورهاي مختلف شينگن تا 5 روز را دارد. به عنوان مثال، شخصي قصد سفر به انگليس به صورت زميني دارد، اين شخص بايستي ويزاي نوع B را تهيه، و از کشورهاي شينگن عبور، و ظرف مدت 5 روز از حوزه شنگن خارج شود.
 
ويزاي نوع C
ويزاي نوع C در واقع همان ويزاي توريستي شينگن است که آژانس هواپيمايي سبزينه براي مسافران خود اقدام مي نمايد. در اين نوع ويزا شخص اجازه بازديد از هر تعداد کشور شينگن در مدت زمان مشخص شده در ويزا را دارد. اين نوع ويزا به سه نوع زير مجموعه تقسيم مي شود که عبارتند از:
 
ويزاي يکبار ورود شينگن (ويزاي سينگل)
ويزاي سينگل شينگن يا ويزاي يکبار ورود شينگن نوعي از ويزاي نوع C است که فرد تنها اجازه يک بار ورود به حوزه شينگن را دارد، و به محض خروج از اين حوزه ويزا انقضا مي شود. در اين نوع ويزا فرد اجازه بازديد از هر کشور شينگن را در مدت اقامت مشخص شده دارد ولي به محض خروج از حوزه شنگن، ويزاي او حتي اگر داراي اعتبار باشد انقضا و باطل مي شود.
 
ويزاي دوبار ورود شينگن
ويزاي دوبار ورود شينگن ويزايي است که فرد اجازه ورود و بازديد از هر تعداد کشورهاي شينگن را دارد، و طبق زمان هايي که مشخص شده است مي تواند 2 بار از حوزه شينگن بازديد و خروج کند. ويزاي مسافر پس از خروج دوم وي از منطقه شينگن انقضا و باطل خواهد شد.
 
ويزاي ملي شينگن
ويزاي ملي شينگن همان ويزاي نوع D است، که براي اشخاصي صادر مي گردد که به دلايل کاري، تحصيلي، درماني يا هدفي معين نياز به اقامت کوتاه مدت دارند. اين نوع ويزا تا سقف مدت اقامت 2 سال صادر مي گردد، ولي بيشتر شاهد صدور آن به مدت اقامت 6 ماهه و يک ساله بوده ايم که قابل تمديد نيز مي باشد. ويزاي ملي شينگن براي ورزشکاران، هنرمندان، بيماران، دانشجويان بين الملل يا متخصصان (جهت تحصيل، انجام پروژه يا تحقيقات) صادر مي گردد. اين نوع ويزا با توجه به هدف از سفر به 2 نوع يکبار ورود (سينگل) و چند بار ورود (مولتي) صادر مي گردد که در ذيل به معرفي هر يک مي پردازيم:
 
ويزاي نوع D شينگن سينگل
ويزاي نوع D شينگن سينگل (يکبار ورود) همانطور که از اسمش پيدا است ويزايي است که براي مدت مشخصي (معمولا يک سال) صادر مي گردد، و مسافر تنها اجازه يک بار ورود را به همان کشور صادر کننده ويزا دارد، و به محض ترک آن کشور ويزاي وي انقضا و ابطال مي گردد.
 
ويزاي نوع D شينگن مولتي
ويزاي نوع D شينگن مولتي (چندبار ورود) ويزايي است که شخص اجازه بازديد از هر کشور شينگن را دارد، و در بازه زماني مشخص شده به هر ميزان مي تواند از حوزه شينگن خارج و دوباره ورود کند.
 
چگونه ويزاي شينگن بگيريم؟
اولين قدم براي اخذ ويزاي شينگن گرفتن وقت سفارت و سپس تکميل فرم ويزاي شينگن است. برخي کشورهاي شينگن قابليت تکميل فرم درخواست ويزاي شينگن را به صورت آنلاين در سايت سفارت خود دارند، ولي براي برخي ديگر متقاضي بايستي فرم ويزاي شينگن را دانلود و آن را با دقت تکميل نموده، و سپس جهت وقت سفارت اقدام نمايد. توجه فرماييد مدارک بايد بي نقص باشد، و همانطور تهيه گردد که مد نظر سفارت مورد نظر است. فرم ويزاي شينگن نيز بايستي با دقت و بي نقص تکميل گردد. اگر بخواهيم شما را قدم به قدم رانمايي کرده باشيم، بايستي طبق مراحل زير اقدام بفرماييد:
 
اخذ ويزاي شينگن تضميني فوري
 
مراحل درخواست ويزاي شينگن
بررسي مدارک متقاضي توسط کارشناسان آژانس هواپيمايي سبزينه
عقد قرارداد با آژانس هواپيمايي سبزينه، و راهنمايي متقاضي جهت چگونگي تهيه مدارک به صورت تاثيرگذار (خصوصا مشاوره جهت چگونگي انجام تراکنش ها و تهيه گردش حساب بانکي ، و…)
تکميل فرم ويزاي شينگن و وقت سفارت توسط کارشناسان آژانس سبزينه
بررسي و تحليل مجدد مدارک متقاضي پس از ترجمه و اصلاح نواقص آن
همراهي متقاضي در روز وقت سفارت، آموزش بايدها و نبايدها و ارائه توصيه هاي لازم به متقاضي قبل از ورود به سفارت و انجام انگشت نگاري، مصاحبه و ارائه مدارک به افسر سفارت
 
منبع: سبزينه