جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی آلمان

آلمان یکی از کشورهای زیبا و مدرن اروپا است که قلب صنعتی اروپا محسوب می شود. آلمان با وجود جاذبه های گردشگری فراوان یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران از سراسر دنیا می باشد. معروف ترین مقصد توریستی در آلمان شهر برلین است که یکی از زیباترین پایتخت ها در جهان به شمار می رود. تاریخ و فرهنگ و طبیعت همگی از ویژگی های این کشور به حساب می آید. در ادامه به معرفی بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری آلمان می پردازیم.
 
کلیسای جامع آخن آلمان
کلیسای جامع آخن واقع در مرز هلند و بلژیک، از قدیمی ترین کلیساهای شمال اروپا می باشد. طراحی این کلیسا ترکیبی از سبک های گوتیک و کارولینجی است، شامل درهای برنزی و کاشیکاری های زیبای طلایی رنگ می باشد. این کلیسا به فرمان پادشاه شارلمان ساخته شد.
 
 
بنای تاریخی نبرد ملت ها در لایپزیک آلمان
لایپزیک یکی از مهم ترین شهرها و مرکز قرارگیری بنای تاریخی نبرد ملت ها می باشد، این بنا از مهم ترین بناهای تاریخی اروپا به شمار می رود و به منظور یادبود نبرد لایپزیک در جنگ های ناپلئون بنا نهاده شده. در طول این جنگ حدود صد هزار سرباز جان خود را از دست دادند. این بنا در سال 1913 حدود 100 سال بعد از تاریخ وقوع رونمایی گشت. در حال حاضر این بنا تبدیل به موزه شده و در داخل موزه آثاری در ارتباط با نبردهای ناپلئون نگهداری می شود.
 
کوه های هارز
کوه های هارز از بلندترین رشته کوه های آلمان با منظره ای بی نظیر همراه با خانه های قدیمی و زیبا، قله های برفی و رودخانه های آرام می باشد. به جهت اینکه تعدادی محدود توریست ها به این منطقه می آیند مسیرهای دسترسی و رفت و آمد بسیار بکر است که مکان مناسبی برای کوه نوردی و یا سوار بر قطار و عبور از میان کوه ها و دره ها و زیبایی های طبیعت می باشد.
 
 
تالار قدیمی شهر بامبرگ آلمان
بامبرگ شهری تاریخی در استان باواریا که تعدادی از بناهاب تاریخی با معماری های زیبا در این مکان واقع گردیده است. از مهم ترین بناها در این مکان می توان به آلتس رایتوس یا تالار قدیمی شهر (Old Town Hall) اشاره نمود. طبق روایات به ساکنین شهر اجازه ساخت سالن شهرداری را نمی دادند بنابراین ساکنین تصمیم گرفتند در مکانی خارج از تصور این بنا را برپا سازند. فضای داخلی این سازه با نقاشی های برجسته دیوار مزین گشته است.
 
 
شهر ویسبادن
شهر ویسبادن پس از جنگ جهانی دوم مجددا بازسازی شد، این شهر امروزه یکی از قدیمی ترین شهرهای اسپا در کل کشور می باشد و همچنین سرشار از معماری های نئو کلاسیک است.
 
 
دوسلدورف آلمان
یکی از ثروتمندترین شهر ها در آلمان شهر دوسلدورف می باشد. این شهر سرشار از بناهای بازسازی شده تاریخی بوده و هم از فناوری و سبک های نوآورانه و خلاقانه بهره برده است.