باغ های گل بوچارت در شهر ویکتوریا

 داستان این باغ ها از ذوق و علاقه یک زن شروع شد. جینی بوچارت برای حیات خلوت خود که در گذشته یک معدن سنگ آهک بود رویای یک باغ زیبا را در سر داشت که بتواند به عنوان میراثی برای خانواده اش و نسل آینده باقی بماند. رابرت پیم بوچارت (1943-1856) در سال 1888 اقدام به ساخت سیمان پورتلند در نزدیکی محل تولدش اوو ساند (Owen Sound) درانتاریوی کانادا کرد. او و همسرش جینی بوچارت (1950-1866) به دلیل نیاز به سنگ آهک غنی شده برای تولید سیمان به سواحل غربی کانادا رفتند. در سال 1904، آن ها خانه خود را به نزدیکی معدن در Tod Inlet در پایه شبه جزیره سان ایچ (Saanich) جزیره ویکتوریا انتقال دادند. در سال 1907، ایسابورو کیشیدا (Isaburo Kishida) طراح باغ 65 ساله به درخواست پسرش برای احداث باغ چای در پارک Esquimalt Gorge از یوکوهاما به ویکتوریا آمد. این باغ به شدت مورد محبوبیت مردم قرار گرفت و به مکانی دیدنی تبدیل شد. چند تن از شهروندان برجسته که در میان آن ها جینی بوچارت نیز حضور داشت ساخت باغ های ژاپنی برای املاکشان را به کیشیدا سفارش دادند. او در سال 1912 به ژاپن بازگشت. در سال 1909 زمانی که معدن سنگ آهک ضعیف شد، جینی تصمیم گرفت که محوطه معدن را به باغ تبدیل کند که در سال 1921 تکمیل شد. آن ها خانه شان را Benvenuto نامیدند و اقدام به جذب بازدیدکننده برای باغ هایشان کردند. در سال 1926 آن ها زمین های تنیس خود را به یک باغ ایتالیایی تبدیل کردند و همچنین در سال 1929 آشپزخانه شان را به باغ سبزیجات با باغ وسیع گل های رز به طراحی بوتلر استورتونت (Butler Sturtevant) تغییر دادند. ساموئل ماکلر که مشاور باغ های بوچارت بود زیباشناسی هنرهای انگلیسی و سیر صنایع دستی را در این باغ ها منعکس کرد. در سال 1939 بوچارت بیست و یکم جولای باغ ها را به نوه شان یان روس به مناسبت تولد بیست و یک سالگیش اهدا کرد. روس به اجرا و ترویج باغ ها تا زمان مرگ خود در سن 58 سالگی ادامه داد.

در سال 2004 به مناسبت جشن صد سالگی این باغ ها دو قطعه توتم 9 متری در باغ قرار دادند و این باغ ها به عنوان یک سایت تاریخی ملی ثبت شد. همچنان مالک و مدیر این باغ ها اعضای خانواده بوچارت هستند.
 
باغ های گل بوچارت در شهر ویکتوریا
 
زمانی که خانم بوچارت به جمع آوری گونه های گیاهی مشغول بود آقای بوچارت نیز به جمع آوری پرندگان تزئینی از سراسر جهان پرداخت. آن ها یک طوطی در خانه، اردک ها در استارپوند و طاووس ها در جلوی چمن ها داشتند. آقای بوچارت چندین خانه پرنده را به صورت استادانه طراحی کرد و ساخت و همچنین کبوترهای آموزش داده شده او هنوز در محل امروزی بگونیا باور دیده می شوند.
در این باغ ها چندین مجسمه برنز وجود دارد. یکی از آن ها گراز وحشی است که در سفر مدیترانه ای آن ها در سال 1973 خریداری شد که اثری از هنرمند فلورانسی فردیناندو مارینلی بود که این نسخه، کپی مجسمه برنزی پیترو تاکا در سال 1620 بود و نام این اثر را به افتخار مجسمه سازش تاکا گذاشتند. بینی مجسمه اصلی براق است و بسیاری از بازدیدکنندگان برای آوردن شانس آن را نوازش می کنند. مجسمه ای دیگر هنری از سیریو توفناری تصویری از یک خر و کره اش است که در نزدیکی و روبروی محل اقامت آن ها قرار گرفته است. یک فواره با سه مجسمه سگ ماهی اثری از همین هنرمند در نزدیکی باغ ژاپنی ها قرار دارد. 
در سال 1993 آن لی روس مجسمه ای از کبوتر ها را به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ازدواجشون به همسرش یان هدیه نمود که در مقابل بلگونیا باور قرار گرفت. 
در روزهای اولیه، در این باغ ها کنسرت های سمفونی توسط خانم و آقای بوچارت به صورت هفتگی برگزار می شد و اغلب مهمان در آن روزها اعضای خانواده بودند تا این که به مرور زمان مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرد. در حال حاضر، در فصل تابستان (جولای و آگوست) و در طول تعطیلات فصل زمستان طیف گسترده ای از سرگرمی های محلی از جاز تا موسیقی کلاسیک ارائه می شود. همچنین باند The Weeds که گروهی از کارکنان باغ هستند بعضی اوقات در فصل تابستان اجرا دارند. در سال 1977، کریستوفر پسر یان راس (2000-1944) نمایش های آتش بازی به همراه موسیقی در شنبه شب های تابستان اجرا می کرد. در طول زمستان باغ ها را با چراغ ها و دکوراسیون های فصلی به خصوص در اطراف پیست اسکیت روی یخ در میدان واترویل (Waterwheel) تزئین می کنند.
به باغ های گل بوچارت بیایید و از این 55 هکتار باغ در اطرافتان لذت ببرید. در بهار، شما در میان رنگ ها و رایحه های فراوان گل های لاله، نرگس و سنبل غرق می شوید. زمانی که فصل تابستان را در این باغ ها تجربه کنید، شگفت زده خواهید شد و از حیرت واو می گویید. در فصل تابستان باغ گل رز، تفریحات شبانه، رقص نور در شب، نمایش آتش بازی شنبه شب ها و تور های قایق سواری شما را سرگرم می کند و آن ها را می توانید چند لذت و خوشی بنامید. در اواخر تابستان، نمایش خیره کننده خود را شروع می کند و در فصل پاییز افرا های ژاپنی در رنگ های خرمایی، طلایی و قرمز ظاهر می شوند. جادوی کریسمس به این باغ ها می آید و با دکوراسیون ها و نورپردازی های گسترده منظره ای رویایی خلق می کند و در میان این نور ها و رنگ ها می توانید در پیست رو باز اسکیت روی یخ، افسانه ای زیبا خلق کنید. با سوار شدن بر چرخ و فلک و خوردن یک وعده غذایی عالی از روز خود لذت ببرید. با بازدید از این مکان تاریخی ملی متوجه خواهید شد که چرا ما آن را به شما توصیه کرده ایم.
باغ های گل بوچارت، مجموعه ای از باغ های نمایشی گل در خلیج برنتوود (Brentwood) استان بریتیش کلمبیای کانادا می باشد که در نزدیکی شهر ویکتوریا در جزیره ونکوور قرار گرفته است.