معرفی جاذبه های گردشگری کلگری

با جاذبه های گردشگری کلگری آشنا شوید

در آخرین روز های زمستانی، زمانی که باد زمستانی گرم چینوک بر فراز کلگری شروع به وزیدن می کند، کوه های راکی در افق غربی مانند مانعی غیر قابل عبور ظاهر می شوند. مجاورت این کوه ها با پارک های ملی باعث شده که این منطقه به عنوان بهترین گزینه برای اسکی، پیاده روی یا تعطیلاتی برای گشت و گذار انتخاب شود. در این بخش به معرفی 14 مورد از پر طرفدارترین و محبوب ترین جاذبه های این شهر پرداخته شده است.

 
1.     کلگری استمپد (Calgary Stampede)
مراسم ده روز استمپد کلگری، یکی از موارد جالب فصل تابستان کلگری به شمار می رود این مراسم با پیوستن به شهر آلبرتا، به عنوان شهر گاوچران شناخته شده است. نمایش مشهور سوارکاری در ماه ژوئیه برگزار می شود که شامل انواع سرگرمی به سبک گاوچرانی و صبحانه های پنکیک است. بر طبق این مراسم لباس هایی که مردم می پوشند شامل جین آبی و کلا های رنگ روشن استیتسون (Stetson) می باشد. رویداد های این مراسم شامل مسابقات سوارکاری Rodeo، مسابقات ارابه رانی و نمایش های کشاورزی ملل اولیه می باشد.
ساعات بازدید: این رویداد از 5 تا 14 ژوئن برگزار می شود. برای اطلاع از آخرین تغییرات تاریخی و خرید بلیط به سایت زیر مراجعه نمایید.
هزینه ورودی: 18 دلار برای بزرگسالان، 9 دلار برای افراد بالای 65 سال و کودکان 7 تا 12 سال و برای کودکان زیر 7 سال رایگان است. هزینه بلیط تماشای نمایش ها و مسابقات حدود 39 تا 49 دلار به ازای هر نفر است.
آدرس: 1410 Olympic Way SE, Calgary
سایت: http://www.calgarystampede.com/
 
 
 
2.    سفر ریلی کوهپیمایی راکی (Rocky Mountaineer)
این ترن که به صورت لوکس طراحی شده متعلق به بخش خصوصی است و بین دو شهر کلگری (یا جاسپر) و ونکوور در حرکت است. این ترن بر روی ریل تاریخی Canadian Pacific با شتاب به سمت غرب حرکت می کند و از کوهستان راکی بالا می رود. Canmore، آب و هوای خوب با چشم اندازی عالی از قله های پوشیده از برف معروف به« سه خواهر» دارد، پس از آن به زودی به مجموعه تفریحی مشهور بانف (Banff) می رسد. از نکات برجسته این بخش کوه که در ارتفاع 3600 متری است می توان به دریاچه لوئیز و دو مسیر ریلی Kivking Horse Pass و Rogers Pass اشاره کرد.
هزینه قطار ها بر اساس تعداد روز و مسیری که می پیماید و پیکیجی که انتخاب می کنید متفاوت است، در این میان کمترین هزینه بلیط آن مربوط به قطار دو روزه از ونکوور به دریاچه لوئیز حدود 1579 دلار کانادا است. برای اطلاع از سایر نرخ های پکیج های می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید.
سایت: http://www.rockymountaineer.com/
 
 
 
3.    باغ وحش و پارک ما قبل تاریخ کلگری
این باغ وحش در سال 1912 تأسیس شده و در جزیره سنت جورج در رودخانه باو  (Bow) قرار دارد. این باغ وحش، خانه بسیاری از نمونه های کمیاب و گونه های تهدید شده حیوانات و همین طور باغ های گیاه شناسی است. این باغ وحش دارای حیواناتی مانند پاندا، پنگوئن، لمور ها و ... می باشد. همیشه فصل بهار در این باغ وحش، زمان تفریح با حیوانات تازه متولد شده است. پارک ما قبل تاریخ آن نیز به معرفی دایناسور ها و مجسمه های شبیه سازی شده آن ها می پردازد.
ساعات بازدید: در فصل زمستان از 9 اکتبر تا 21 مارس از ساعت 9 الی 17 است که برای تماشای پنگوئن ها تا ساعت 16:30 و تماشای پانداها تا 16:45 می باشد.
هزینه ورودی: 29.95 دلار برای بزرگسالان، 27.95 دلار برای افراد بالای 65 سال، 19.95 دلار برای کودکان 3 تا 15 سال و برای نوزادان زیر 2 سال رایگان می باشد.
آدرس: 1300 Zoo Road NE, Calgary
سایت: http://www.calgaryzoo.com/
 
 
 
 
4.    پارک هریتاژ (Heritage Park)
پارک هریتاژ در شهر کلگری، دهکده ای خاص متعلق به دوره پیشگام است، با ده ها ساختمان تاریخی بازسازی شده مربوط به چهار دوره زمانی متفاوت از قلعه تجارت پوست مربوط به سال 1860 گرفته تا میدان شهر مربوط به سال 1930 می باشد. یک موتور بخار قدیمی به حمل و نقل در پارک مشغول است و موزه Gasoline Alley نیز تجربه عملی و تعاملی با یکی از وسایل نقلیه دوست داشتنی را برای شما به ارمغان می آورد. دهکده در نزدیکی Glenmore Reservoir واقع شده است که برای علاقه مندان به قایق رانی، کانو رانی و پارو زنی مناسب است.
ساعات بازدید: در فصل زمستان موزه گازولین از ساعت 10 تا 16 و خدمات مهمان از 8:30 تا 16:30 باز است و دهکده تاریخی تعطیل می باشد. برای کسب اطلاعات درباره آخرین تغییرات درباره ساعات بازدید به سایت مجموعه مراجعه نمایید.
هزینه ورودی: در فصل تابستان که از 18 مه آغاز می شود: 26.50 دلار برای بزرگسالان، 20.70 دلار برای افراد بالای 65 سال، 18.95 دلار برای نوجوانان (7 تا 15 سال) و 13.65 دلار برای کودکان (3 تا 6 سال) و در فصل زمستان 11 دلار برای بزرگسالان، 8.85 دلار برای افراد بالای 65 سال، 7 دلار برای نوجوانان (7 تا 15 سال) و 5.70 دلار برای کودکان (3 تا 6 سال) است.
آدرس: 1900 Heritage Drive SW, Calgary
سایت: http://www.heritagepark.ca