جاذبه های گردشگری تهران

تهران نيز مانند بقيه مناطق وشهرهاي ايران داراي مکانها ي تفريحي وجاهاي ديدني بسيار زيبا وجالب است که دراينجا برخي نقاط آن را برايتان معرفي ميکنيم.

باغ عمارت مسعوديه:
باغ عمارت مسعوديه بادستور مسعود ميرزا حاکم اصفهان، ملقب به ظل السلطان فرزند ناصرالدين شاه پس از آقامحمد در 1295 ق، به سرکارگري رضا قلي خان (ملقب به سراج الملک) در زميني به وسعت حدود 4000 مترمربع و مرکب از بيروني (ديوان خانه) و اندروني و ديگر ملحقات بنا شده است. در واقع نام اين عمارت نيز برگرفته از نام مسعود ميرزا به مسعوديه شهرت يافته است.
پيست اسکي آبعلي:
پيست اسکي آبعلي عنوان قديمي ترين پيست اسکي تهران را دارد و اولين جايي بود که دستگاه هاي بالابر به آن راه يافتند. پيست آبعلي در منطقه اي به همين نام و در جاده هراز قرار دارد.  اينجا ? پيست اسکي مختلف را در اختيار علاقه مندان مي گذارد و از ? تله کابين، ? تله اسکي بشقابي، ? تله سيژ و ? تله اسکي چکشي برخوردار است. چندين رستوران و يک هتل از امکانات اين پيست به شمار مي روند و جاذبه هاي ديگري همچون آب گرم و امامزاده نيز در حوالي آن قرار دارند. بالاترين نقطه پيست از سطح دريا ???? متر ارتفاع دارد و ارتفاع پايين ترين نقطه آن به ???? متر مي رسد. اين پيست ?? کيلومتر از تهران فاصله دارد و دسترسي راحت آن باعث شده تا شلوغ تر از بقيه پيست ها باشد.
بام تهران:
اگر وسيله حمل و نقل شخصي داريد، براي رسيدن به بام تهران بايد از بزرگراه چمران شمال به خيابان ولنجک و سپس بام تهران برويد. براي اطمينان خاطر گردشگران، پارکينگ خودرو و موتورسيکلت تعبيه شده است. اگر قصد استفاده از وسايل نقليه عمومي را داريد، مي‌توانيد با خط چهار اتوبوس تندروي تهران يا تاکسي‌هايي که از بزرگراه چمران عبور مي‌کنند، به ايستگاه تابناک (پمپ بنزين ولنجک) رفته و از آنجا با تاکسي به بام تهران برويد، يا از تاکسي‌هاي خط ميدان تجريش-بام تهران استفاده کنيد.
برج آزادي:
يکي از ديدني هاي تهران، برج آزادي ست که به عنوان يکي از نمادهاي تهران و حتا ايران شناخته مي شود و در خاطره جمعي تهراني ها و مردم کشورمان جايگاه ويژه اي دارد. برج آزادي به دليل معماري منحصر به فرد خود و اينکه در طول تاريخ کوتاهش شاهد وقايع مختلف سياسي و اجتماعي مهمي بوده است، اهميت بسياري دارد؛ تا جايي که در نظرسنجي هاي مختلف، بيشتر مردم تهران اين برج را به عنوان نماد شهر انتخاب کرده اند. در ادامه همراه کارناوال باشيد تا به اين برج برويم و با معماري برج آزادي، تاريخچه برج آزادي و بخش هاي مختلف آن آشنا شويم.
باغ کتاب تهران - Tehran Book Garden
مي گويند که غذاي روح هر انساني مطالعه ي کتاب است. از اصل اين مطلب اين گونه بر مي آيد که شما يک کتاب را در دست گرفته و شروع به خواندن کنيد. آن زمان که از بُعد زمان و مکان خارج شديد و ناگهان در ذهن، خود را در وسط دنياي کتابي که در دستتان است يافتيد؛ مي توان گفت که شما يک تجربه، يک روايت و يا حتي يک چالش فلسفي، علمي و يا بسياري از چالش هاي ديگر را تجربه کرده ايد. امروز مي خواهيم به بزرگ ترين باغ کتاب در سراسر جهان برويم، باغ کتاب تهران. باغ کتاب تهران همانطور که در ادامه توضيح خواهيم داد، به عنوان يک نمايشگاه کتاب دائمي در هر چهار فصل سال به نمايش و ارائه ي همه نوع کتابي مي پردازد. گذشته از رسالتي که باغ کتاب بر عهده دارد، معماري و طراحي فضاي داخلي و خارجي اين باغ بسيار منحصر به فرد و خاص است و اين قابليت را دارد تا شما را وسط دنيايي جادويي پرتاب کند. در ادامه با ما در الي گشت همراه باشيد تا به اتفاق يکديگر، باغ کتاب تهران را بهتر بشناسيم.
برج ميلاد نام برج مخابراتي چند منظوره است که در شمال غربي تهران، ميان تپه‌ اي با مساحت تقريبي ?? هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوي نصر در منطقه ? شهرداري تهران قرار دارد. اين برج با ارتفاع ??? متر (??? متر از آن مربوط به شفت بتني و ??? متر ديگر مربوط به آنتن برج)، بلندترين برج ايران، ششمين برج بلند مخابراتي جهان و بيستمين سازه بلند نامُتکي جهان است.
موزه آبگينه:
اين مجموعه تا 1330 خانه و محل کار قوام‌السلطنه بود و بعد از آن به مدت هفت سال در اختيار سفارت مصر قرار گرفت. سپس، به ترتيب به محل سفارت افغانستان، بانک بازرگاني و در سال 1355 با همکاري مهندسان ايراني و اتريشي، تغييرات آن شروع شد. موزه آبگينه، موزه تخصصي شيشه و سفال است.
قديمي‌ ترين شيشه‌ ها، لوله‌ هاي شيشه‌ اي به نام سيلندر شيشه است که از معبد چغازنبيل کشف شده است و مربوط به هزاره دوم قبل از ميلاد است. شيشه‌ ها و سفال‌ هاي طبقه اول نيز مربوط به دوره‌ هاي پيش از تاريخ است که قديمي‌ترين سفال دست‌ساز از دوران اشکاني مي باشد. اين موزه داراي تالارهاي مختلفي مانند تالار صدف، تالار زرين و تالار لاجورد است که مجموعه اي از ظروف تاريخي با نقش و نگارهاي هنري را در خود جاي داده است.
بازار شمال تهران:
يعني بازار محله‌ي تجريش، از بازار پانزده خرداد، کوچک‌تر، زيباتر و گشت‌وگذار در آن، لذت‌بخش‌تر و بدون استرس است. البته قيمت‌ها در اين بازار، از بازار بزرگ، بسيار بيشتر است. يک بازار رنگارنگ از ميوه‌ها و سبزيجات تازه و فروشگاه‌هاي توريستي عرضه‌کننده‌‌ي سوغات و صنايع دستي نيز در اين مجموعه وجود دارد. در مرکز بازار، رستوران و کبابي‌اي هم قرار دارد و چايخانه‌اي که در آن، توريست‌ها استراحت مي‌کنند. امامزاده صالح در کنار بازار واقع شده است.
کاخ نياوران:
در ايران بناها، عمارت ها و کاخ هاي قديمي و تاريخي بسياري وجود داشته که نشان دهنده تمدن و اصالت ايرانيان بوده و مي توان با بازديد از آنها به هنر هنرمندان و معماران اين مرز بوم پي برد، کاخ نياوران يکي از اين عمارت هاي زيبا بوده که با دارا بودن تزئينات بي نظير، جلوي کامل از ذوق و سليقه هنرمندان اين مرز و بوم را به منصه ظهور گذاشته است.
بوستان نوروز:
يکي از جا‌هاي ديدني تهران در غرب بزرگراه شهيدمدرس و جنوب پارک آب و آتش مي‌باشد که با عبور از مجموعه آب و آتش و ادامه مسير به سمت جنوب، بعد از اتوبان شهيد همت با استفاده از يک پل ارتباطي وارد بوستان نوروز و مجموعه پلانتاريوم مي‌شويد.
بوستان نوروز با بيش از 90 هزار متر مربع مساحت بزرگترين بوستان پهنه غربي اراضي عباس آباد تهران با کارکرد تفريحي، فرهنگي و تفرجي است که براي آن کارکرد‌هاي بين المللي و فرهنگي نيز تعريف شده است. در بخشي از بوستان نوروز به نام «اکو»، براي کشور‌هاي عضو سازمان همکاري اقتصادي اکو (به علاوه بحرين و عراق، که عضو اکو نيستند، ولي نوروز را جشن مي‌گيرند) 12 سکو طراحي شده است که اين کشور‌ها مي‌توانند مراسم و آداب خاص خود درباره نوروز را در آن به نمايش بگذارند.