چگونه وقت سفارت اسپانیا (BLS) بگیریم؟

 سفارت اسپانیا مستقیما تعیین وقت سفارت و امور ویزا مانند انگشت نگاری را انجام نمی دهد یعنی بخش امور کنسولی و ویزای سفارت اسپانیا تعطیل است و این امور را به شرکت BLS واگذار کرده است، البته پرونده درخواست ویزا و مدارک شما و تصمیم به دریافت ویزا از طریق افسر ویزا در سفارت اسپانیا مورد بررسی قرار می گیرد. پس گرفتن وقت سفارت اسپانیا از طریق وب سایت سفارت غیر ممکن است و شما بایستی برای گرفتن وقت سفارت اسپانیا به وبسایت نماینده و کارگزار اصلی سفارت اسپانیا یعنی شرکت BLS مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که بدون داشتن وقت سفارت، امکان مراجعه حضوری به سفارت یا BLS وجود ندارد.

 
انواع وقت سفارت اسپانیا
وقت سفارت اسپانیا شامل دو حالت می شود: وقت عادی  سفارت و وقت فوری سفارت. 
وقت عادی سفارت تایمی است که شما می توانید به صورت شخصی یا شرکتی از طریق سایت BLS اقدام نمایید و امکان دارد این وقت سفارت مربوط به یک ماه دیگر یا حتی تا یک سال آتی باشد تا بتوانید جهت تحویل مدارک درخواست صدور ویزا و انجام امور انگشت نگاری به سفارت مراجعه نمایید. 
وقت فوری سفارت تایمی است که شما باید مدارک لازم برای ویزا به همراه ترجمه اسپانیایی آن ها را از قبل تهیه کرده باشید و آماده داشته باشید زیرا این وقت فوری سفارت ممکن است که برای یک ساعت بعد یا یک روز بعد باشد و تمام آن بستگی به تخصص شرکتی که اقدام کرده اید و شانس شما دارد. در واقع، وقت فوری سفارت زمانی است که شخصی وقت سفارت خود را کنسل کرده باشد و شما را جایگزین این شخص می کنند. 
 
مراحل تعیین وقت سفارت اسپانیا
با مراجعه به سایت BLS می توانید برای تعیین وقت عادی سفارت خود اقدام نمایید. پس از تکمیل اطلاعات و مدارک لازم، تقویمی برای شما نمایش داده می شود که روز های موجود وقت سفارت را به شما نشان می دهد. بعضی اوقات این زمان ها مربوط به هفته ها و ماه های آتی است و شما می توانید یک زمان را انتخاب کنید. پس از انتخاب و ثبت نهایی تاریخ و زمان وقت سفارتتان، یک کد مرجع به شما نمایش داده می شود که باید آن را یادداشت کنید و از برگه وقت سفارتتان پرینت بگیرید یا این که آن را در سیستم تان ذخیره نمایید. در صورتی که موفق به ذخیره کردن یا پرینت گرفتن برگه وقت سفارت نشدید، نگران نباشید شما می توانید با وارد کردن اطلاعات به همراه کد مرجع برگه وقت سفارتتان را دوباره مشاهده نمایید و پرینت بگیرید. 
 
مدارک مورد نیاز وقت سفارت اسپانیا در تهران
قبل از اقدام به گرفتن وقت سفارت بهتر است که مدارک خود به همراه ترجمه آن ها به زبان اسپانیایی تهیه کرده باشید زیرا ترجمه مدارک شما امری زمان بر است و معمولا حدود 20 تا 30 روز طول می کشد. حال این سوال پیش می آید که مدارک مورد نیاز وقت سفارت اسپانیا در تهران چیست؟ یکی از این مدارک فرم تکمیل شده درخواست ویزای اسپانیا است که این فرم را می توانید به کمک متخصصین ویزای کنپارس تکمیل نمایید. از مدارک دیگر می توان به پاسپورت های قبلی و پاسپورت جدید معتبر متقاضی ویزا به همراه دو قطعه عکس 3.5 در 4.5، داشتن تمکن مالی و گردش شش ماهه حساب بانکی، اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی، گواهی اشتغال به کار یا تحصیل به همراه فیش حقوقی و بیمه، رسید پرداختی هزینه ویزا و در آخر مدارک سفر (رزرو بلیط رفت و برگشت، وچر هتل، برنامه سفر و بیمه مسافرتی) اشاره کرد.