چرا به اسپانیا سفر کنیم؟

 از نظر جاذبه های گردشگری:

 
اسپانیا دارای 47 سایت ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است که شامل منظره مونت پردیدو در پیرنیس مشترک با فرانسه، سایت های هنر سنگی ما قبل تاریخ موجود در دره کوآ و سیگا که مشترک با پرتغال، میراث عطارد (مرکوری) مشترک با سلوونی و جنگل های باستانی پریموال بیچ مشترک با کشور های دیگر اروپایی می شود. علاوه بر این ها کشور اسپانیا دارای 14 میراث فرهنگی لمس ناپذیر و یا گنجینه های انسانی است. 
 
از نظر غذا و آشپزی: غذاهای اسپانیایی شامل تنوع وسیعی از غذا ها می شود که تحت تأثیر تنوع جغرافیایی، فرهنگی و آب و هوایی آن قرار گرفته است و همچنین به شدت غذاهای دریایی آن تحت تأثیر آب های اطراف کشور قرار گرفته که ریشه های عمیقی از یک کشور مدیترانه ای در آن به چشم می خورد. تاریخ متنوع اسپانیا با تنوع فرهنگی آن باعث به وجود آوردن این غذا های منحصر به فرد شده است.
 
از نظر مد: می توان به هفته مد Cibeles مادرید که یکی از مهمترین هفته مد در اروپا است اشاره کرد. همچنین برند زارا که یکی از بزرگترین شرکت های مد در جهان است که منشا آن اسپانیا است. 
 
از نظر فستیوال ها و جشنواره ها: فستیوال ها و جشنواره های بسیاری در طول اسپانیا برگزار می شود. برخی از آن ها در سراسر جهان شناخته شده اند و هر ساله میلیون ها نفر گردشگر از اقصی نقاط جهان برای تجربه و شرکت در یکی از این جشنواره ها به کشور اسپانیا سفر می کنند. یکی از مشهورترین این فستیوال ها، سان فرمین است که در پامپلونا برگزار می شود که مهمترین رویداد آن دوندگی گاو های وحشی است که از ساعت 8 صبح از 7 تا 14 جولای برگزار می شود که شامل رویداد های سنتی، فرهنگی و عامیانه نیز می شود. از دیگر وقایع و رویداد های آن می توان به قطعه The Sun Also Rises توسط ارنست همینگوی اشاره کرد که مورد توجه کلی مردمان انگلیسی زبان قرار گرفت که در نتیجه این رویداد به یکی از مشهورترین جشن های بین المللی در اسپانیا تبدیل شد که سالانه بیش از یک میلیون نفر در آن شرکت می کنند. 
 
از نظر ورزش: امروزه اسپانیا به یک مرکز قدرتمند مهم ورزشی در جهان تبدیل شده است، به خصوص از المپیک تابستانی سال 1992 که در شهر بارسلونا برگزار شد و باعث علاقه مندی بسیاری از مردم به ورزش در این کشور شد. بیشتر گردشگران هنگام بازدید از این کشور از هواداران تیم های بارسلونا، والنسیا و مادرید هستند و علاقه زیادی به بازدید از باشگاه بارسلونا و مادرید دارند. علاوه بر فوتبال، بازی های سنتی پلوتای باسک و پیلوتای والنسیا هر دو محبوبیت خاصی دارند. با این توصیفات سفر به اسپانیا برای هر نوع سلیقه و ذائقه ای می تواند یک گزینه عالی باشد.